Monday, March 30, 2009

وقتی مطلب تاریخچه هتلداری را بنام خود انتشار می دهند !!!

مقاله  تاریخچه هتلداری  از صفحه ۲۹ کتا ب تکنیک هتلداری  چاپ ۱۳۶۹   درسایت … که متعلق به آقای ….خودر ا استادو مدرس معرفی کرده اندوآموزش کافی شاپ می دهند مطالب زیر را ازسایت نامبرده کپی کرده اند و توسط دانشجویان رشته هتلداری  برای اینحانب ارسال داشته اند  که عینا از صفحه ۲۹  کتاب تکنیک هتلداری   چاپ ۱۳۶۹ بر داشت کرده اند بنام خود انتشار داده اند
آپارتمان
صنعت هتلداري نوين آغاز خودرا به كشورهاي اروپايي بويژه سوييس مديون است. اين صنعت در ساختمانهاي كوچك و محق كه براي گشودن آنها ازكليدهاي چوبين استفاده مي‌شد، شكل گرفت و در همين هتلهاي كوچك انواع خدمات و سرويسها به مشتريان عرضه مي‌گرديد. دارندگان هتلها بيشتر طبقه ثروتمند و اشراف بودند.
اين مراكز هتل خوانده نمي‌شدند و كلمه Hotel از حدود سالهاي ۱۷۶۰ ميلادي براي ناميدن اين مراكز بكار گرفته شد. اين واژه خود از كلمه هاستل (Hostel) مشتق شده است كه در همان سالها و در انگلستان براي ناميدن اين مراكز به كار مي‌رفت. در آمريكا مكان‌هاييكه به اين منظور اختصاص مي‌يافت را با واژه Inn مشخص مي‌كردند (واژه Inn در زبان انگليسي به مفهوم كاروانسرا، مسافرخانه، ميهمان‌خانه و گاه به معني منزل به كار برده مي‌شود) و همراه با اين كلمه در مواردي مشابه از عبارت COFFEE HOUSE استفاده مي‌شد.
آپارتمان
رشد واقعي و تكامل اين صنعت در آمريكا با گشايش سيتي هتل در نيويورك در سال ۱۷۹۴ آغاز شد و اين نخستين ساختماني بود كه به ارائه خدمات مربوط به هتلداري اختصاص مي‌يافت. فعاليتهاي اين مركز به ايجاد انگيزش و رقابت در ميان شهرهاي ديگر انجاميد بطوريكه سرمايه‌داران متعدد به اين صنعت روي آوردند و هتلهاي چندي تأسيس كردند در اين هنگام بود كه بر تعداد هتل‌ها افزوده شد. اما گسترش افسانه‌اي و شگفت‌آور اين صنعت به سال‌هاي قرن بيستم برمي‌گردد.
سال ۱۹۳۰ با رويدادي غم‌انگيز براي اين حرفه همراه شد به طوري كه چنان ركور سرد و سنگيني برآن تحميل شد كه سرمايه‌داران اميد اندكي به بهبودآن داشتند ولي آغاز جنگ جهاني دوم باعث شد كه رونقي سريع و شگفت‌آور در اين صنعت بوجود آيد. اين هماي سعادت در تمامي دوران جنگ و تا آغاز دهه ۱۹۵۰ بر بام همه مراكزي كه هتل ناميده مي‌شدند در پرواز بود و رشد و شكوفايي آنها ادامه داشت، اما بحث مراكزي به نام «متل‌ها» كه فقط به آمريكاي شمالي محدود مي‌شد با مقوله مذكور جدا بود.
كارهاي جمعي وگسترش سرمايه‌ها به منظورتأسيس هتل‌هاي زنجيره‌اي در همان سالها شروع شدو اين پديده با عارضه‌اي نيز همراه شد بدين ترتيب كه دارندگان هتل‌هاي كوچكتر خود را در مبارزه براي بقا با سرمايه‌داران بزرگ، از بين رفته مي‌ديدند اين صنعت در ابعادو مليتهاي مختلف توسعه مي‌يافت و هتل‌هاي زنجيزه‌اي بين‌المللي مي‌توانستند تخصص، تكنولوژي و بازاريابي را به خود اختصاص دهند كه دارندگان هتل‌هاي كوچك و منفرد از اين امتياز بي‌بهره‌ بودند و راهي نداشتند غير از آنكه به هتل‌هاي زنجيره‌اي مانند شرايتوان، هيلتون، هايت، هاليد‌ي اين، رامادار اين و غيره بپيوندند.
رونق وگسترش هتلهاي بزرگ روزافزون است به طوري كه نمي‌توان برآن پاياني متصور شد در اين گونه هتلها ارائه خدمات و برآوردن نياز مشتريان و ميهمانان به بهترين وجه صورت مي‌گيرد و همواره سعي در اين است كه سرويس و خدمات بهتروكاملتري در اختيارميهمانان قرار گيردورضايت آنها بيش از پيش فراهم شود.
توضیح :با ایمیل های زیادی که بدست ما رسیده بیشتر مطالب ابن فرداز مقالات و مطالب اینجانب ویا سایت هتلداری است به همین منظور صفحه اول سایت هتلداری را هرباز که باز کنید نکته ای از مقالات اینجانب به نمایش در می آید تا آنهای که حتی یک پاراگراف رااستفاده می کنندرسوا شونداطمینان می دهم این افراد نا آگاه بی اطلاع و بی مایه ازصنعت کترینگ وهتلداری اندک اطلاعاتی ندارندواگر می داشتند سرقت ادبی انجام نمی دادندو می خواهند با اطلاعات وعلم دیگران افتخار کسب کنند و ازنا آگاهی این افراد همین بس که بدانند طی ۴۰ سال گذشته هیچ منبعی درارتباط با هتلداری نبوده وتنها کتابهای اینجانب است وقتی تالیفی درارتباط با صنعت هتلداری و کترینگ وجود ندارد واین تالیفات دردسترس عموم و درکتابخانه های آموزشگاه های هتلداری نیزموجود است قطعا برای تمام افراد که دراین صنعت فعالیت می کنند کاملا آشنا است به همین دلیل نشان از نادانی ونا آگاهی آنها است که بنام خودانتشار می هندونام منبع یا نویسنده را نمی برند
ازآنجائیکه هنوزاین افرادبا گستاخی تمام دست ازاین حرکات زشت سرقت ادبی بر نمی دارند به پیشنهاد محاظبین سایت علمی هتلداری ایران تصمیم براین شد تا هریک از مخاطبین این سایت مایل باشند مشخصات کامل این افراد را بدانند یک ایمیل به  ارسال دارند تا برای آنها مشخصات کامل این افراد با آنجه در آرشیو سایت موجود است ارسال شو د
وقتی این افراد مایل هستندبا سرقت ادبی درحرفه ای که اطلاعاتی ندارندشهرت پیدا کنند درصورت دریافت ایمیل مشخصات آنها را به دوستان دیگرارسال کنید تا شهرتی که مایل هستند به سرعت دراین صنعت بدست آورند سهیم باشیم، برای کمک به سرعت بخشیدن به شهرت این افرادازمخاطبین سایت درخواست می شود اگرنام این افراد را متوجه شدند اضافه کنند به مطالب بالا وتوسط ایمیل به دوستان خودمعرفی کنند  ژیان دربندی
نيروي هوايي - فلكه لوزي
کاشانی

No comments:

Post a Comment